Головна » Статті » Методичний кабінет » Методика викладання історії |
Таксономія розумових умінь за Б. Блумом (додаток№1)
ЗНАННЯ: Розповісти. Показати. Назвати. Дати визначення. РОЗУМІННЯ: Описати. Пояснити. Визначити ознаки (властивості) Сформулювати по-іншому. ЗАСТОСУВАННЯ: Застосувати знання .Навести приклади та ілюстрації. Розв’язати задачу. АНАЛІЗ: Виділення частин, ознак. Визначення загального і відмінностей. СИНТЕЗ: Створення нового із поданих частин. ОЦІНКА: Надати аргументи. Довести. Захистити точку зору . Спрогнозувати. Отож, під час аналізу піраміди Блума ми можемо прийти до висновку, що на уроці діти отримують знання, застосовують їх, а от рівень критичного осмислення, аналітико - синтетичного, розвитку оціночного судження, що так важливо для розвитку особистості учня та соціалізації у суспільстві, вони розвивають недостатньо. В класі ми, вчителі, розказуємо, подаємо презентацію і т.д….( зауважимо,що це все може зробити учень вдома),а до дому учень отримує завдання: проаналізувати, створити, спрогнозувати і т.д.(зауважимо,що такі дії учень має робити під керівництвом вчителя , щоб мати можливість корегувати, розвивати свої вміння і навички в процесі діяльності). А тепер спробуємо дати відповідь на запитання: чи всі учні чують нас на уроці? Якщо чують, то чи встигають задати нам запитання і отримати відповідь? Зазвичай, ні. За браком часу , можливостей, іноді бажання, стану здоров»я і т.д. деяка частина матеріалу, який би сприяв розвитку учня , залишається поза увагою. Ідея перевернутого класу не є панацеєю. На нашу думку - це одне з тих освітніх середовищ, які формують активного, втягненого в навчальний процес учня, який вміє думати, співпрацювати,запитувати, допомагати, просити про допомогу, вести дискусію, аргументувати тощо. Це той простір, де вчитель не ментор, а фасилітатор, який організовує, підтримує, допомагає…Не ускладнює життя учня, а полегшує і веде його до особистісного росту. Що ж таке перевернуте навчання?(додаток №2) По - перше – це методика 21 ст. На Заході класи перевертаються впродовж 15 років. По - друге – це можливість отриману інформацію трансформувати, перевести з когнітивного рівня на конструктивний, діяльнісний. По третє: (хоча термін не має єдиного визначення вчителі - практики розуміють велику перевагу даної системи навчання). Так в психолого - педагогічній літературі ми зустрічаємо , що це: педагогічна технологія, педагогічна модель, принцип навчання, форма активного навчання, технологія змішаного навчання. Педагогічний словник стверджує: v Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань.
v Перевернутий клас (англ. flipped classroom) — принцип навчання, за яким основне засвоєння нового матеріалу учнями відбувається вдома, а час аудиторної роботи виділяється на виконання завдань, вправ, проведення лабораторних і практичних досліджень, індивідуальні консультації вчителя тощо.
Ідея «перевернутого навчання» Ідея «перевернутого навчання» полягає в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом за підручником чи відео-аудіо-матеріалом, а на уроці — короткий розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок. Оцінювання засвоєння нового матеріалу проводиться в кінці того ж самого уроку за допомогою виконання завдань у робочому листі,зошиті, комп’ютерного тестування тощо. Пропоноване «перевернуте навчання» передбачає відмову від таких прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів і презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності. Отож, перенесення теорії додому допомагає виділити більшу кількість часу для практики, ведення дискусії, розвиту критичного мислення. Адже учень приходить на урок підготовленим. Вдома він опрацьовує теоретичні завдання, вивчає основні поняття, пов»язані з темою,використовує навчальний матеріал, підготовлений вчителем,а в класі відпрацьовує свої навички мислити, аналізувати, компанувати тощо. Перевернутий урок- це те розвивальне середовища, що забез печує умови для формування ключових компетентностей: зазначених в Концепції Нової української шкрли: цитата:• створення умов для набуття досвіду постановки і досягнення мети; • діяльнісний характер навчання, тобто включення учнів в реалізацію будь-якої діяльності – дослідження, про- ектування; • орієнтація навчального процесу на розвиток самостійності і відповідальності учня за результати своєї діяльності, організація продуктивної групової роботи; • обов’язкове включення в зміст уроку завдань розвивального характеру. Перевернутий урок харак теризується прогностичною метою, спіралеподібною будовою навчального матеріалу у вигляді розгортання знань і реалізує вимоги до структури уроку,зазначені в Концепці: створення проблемної ситуації (мотивація), формулювання навчальної проблеми (цілепокладання); - актуалізація опорних знань учнів; - розробка плану розв’язання про- блеми; висунення гіпотез; - пошук шляхів розв’язання пробле ми – відкриття нового знання; формулю- вання розв’язку проблеми; - застосування нових знань на практиці; - підбиття підсумків уроку (рефлексія) Педагогіка співпраці:Вчитель- учень
На уроці роль вчителя залишається основною. Однак його діяльність спрямована на координацію навчання, здійснення консультативної допомоги, створення навчально- проблемної ситуації для пізнавально- дослідницької діяльності. Учитель –наставник. Він забезпечує активізацію пізнавальної діяльності, здійснює індивідуальний підхід. Учень вчиться пов»язувати різнопланові проблеми навчання в обговореннях, дискусіях, іграх, експериментах, використовує гаджет як інструмент навчання. Учень вчиться у власному темпі, розвиває навичка м ІКТ і партнерської взаємодії.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
| ||||||||||||||||||||||
Переглядів: 524 | |
Всього коментарів: 0 | |